بارقه

روزنه ای به سوی نور

بارقه

روزنه ای به سوی نور

آخرین نظرات
  • ۲۷ فروردين ۰۳، ۱۲:۵۶ - Boshra _p
    عالی

توهم فقر و فلاکت

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰ ق.ظ

 

📌ادعا یا واقعیت؟!

هشتاد درصد ایرانی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند!!

احتمالا شما هم جملاتی شبیه این را شنیده باشید.

هر روز هم، رقم و عددهای متفاوتی ارائه می‌شود؛ گاهی «۸۰ درصد»، گاهی «۵۵ درصد»، گاهی «اکثر مردم ایران» و...

شوربختانه این توهم فقر و فلاکت، که عده‌ای سلبریتی بی‌سواد و معاندان مطرح و ناآگاهان آنرا منتشر می‌کنند، توسط رسانه‌های دشمن هدایت و رهبری می‌شود و هدفی جز بدبین کردن مردم به نظام اسلامی ندارند.

البته ما ادعا نمی‌کنیم جمهوری اسلامی، فقر را به طور کامل ریشه کن کرده است. قطعا  مبارزه با فقر در برخی دولت‌ها کمرنگ شد ولی تلاش برخی دیگر از دولتها یا نهادهای حاکمیتی برای مبارزه با فقر را نباید نادیده انگاشت.

برای روشن شدن معنای فقر، خوب است به تعریف سازمان بانک جهانی از این واژه، نگاهی بیندازیم و مفهوم ارائه شده از فقر را با اوضاع کشور و مردم ایران مقایسه کنیم تا درستی یا نادرستی آنچه درباره میزان فقر در ایران گفته می‌شود، روشن گردد.

The World Bank Organization describes poverty in this way:

“Poverty is hunger. Poverty is lack of shelter. Poverty is being sick and not being able to see a doctor. Poverty is not having access to school and not knowing how to read. Poverty is not having a job, is fear for the future, living one day at a time.

"فقر یعنی؛ گرسنگی، نداشتن سرپناه، بیمار بودن و نداشتن پول کافی برای درمان، عدم دسترسی به مدرسه و آموزش، بی‌سوادی، نداشتن شغل، ترس از آینده و زندگی کردن در لحظه."

جالب اینجاست که بانک جهانی بعد از تعریف فقر، آن را یک «معضل اجتماعی» می‌داند که نیازمند «توجه همگانی» است، نه پدیده‌ای که صرفا دولت‌ها برای مهار آن مسئول باشند.

poverty is a complex societal issue. No matter how poverty is defined, it can be agreed that it is an issue that requires everyone’s attention. It is important that all members of our society work together to provide the opportunities for all our members to reach their full potential. It helps all of us to help one another.

 

"فقر یک مسئله اجتماعی پیچیده است. تعریف فقر مهم نیست، آنچه مهم است این است که فقر مسئله ایست که نیاز به توجه همگانی دارد. این مهم است که همه اعضای جامعه ما با هم کار کنند تا فرصت هایی را برای یکدیگر فراهم کنند که بهترین خود شوند. یاری رساندن به همدیگر به همه‌ی ما کمک می‌کند."

 

 آیا برای شما جای سوال نیست که:

- چرا امپراتوری رسانه‌ای دشمن و همفکران غرب‌گرایشان، درباره «فقر در ایران» تفسیر دیگری ارائه می‌کنند؟

- چرا پدیده فقر در کشورهای غربی «معضلی اجتماعی» تلقی می‌شود اما در ایران، حاکمیت و نظام ولایت فقیه باعث و بانی فقر قلمداد می‌شود؟

- چرا در آنجا رفع فقر وظیفه‌ای همگانی است اما در ایران فقط دولت و حکومت مسئول و موظف شمرده می‌شود و بر خلاف باورهای خودشان و دستورات دین، مردم را از چرخه فقرزدایی خارج می‌کنند؟

 

#بصیرت

#جنگ_نرم

#انقلاب اسلامی

۰۱/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی