بارقه

روزنه ای به سوی نور

بارقه

روزنه ای به سوی نور

آخرین نظرات
  • ۲۷ فروردين ۰۳، ۱۲:۵۶ - Boshra _p
    عالی

اثر رزق حلال

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰ ق.ظ


#داستانک
 

نقل شده عبدالله بن مبارک(عارف معروف) پدری داشت که شغلش باغبانی بود. روزی صاحب باغ برای بازدید از باغش آمد و از پدر عبدالله خواست تا فورا مقداری انار شیرین برایش بیاورد. صاحب باغ بعد از چشیدن انارها گفت؛ اینها که ترش است، برو انار شیرین تر بیاور و این کار چندین بار تکرار شد و هر بار انارها ترش بودند تا اینکه صاحب باغ عصبانی می شود و رو به مبارک گفت؛ تو بعد از این مدت باغبانی، هنوز نفهمیدی کدام درخت، انار شیرینی دارد و کدام درخت انار ترش؟! 

مبارک با کمال ادب پاسخ داد؛ درست است که مدتی در این باغ مشغولم ولی شما فقط نگهبانی و آبیاری باغ را به عهده من واگذار کرده اید و از شما اجازه نگرفته ام که از میوه های باغ استفاده کنم تا بدانم کدام ترش و کدام شیرین است!!
صاحب باغ بسیار تعجب می کند و او را مورد امتحان قرار می دهد و به صدق ادعای او پی می برد. پس از آن صاحب باغ شیفته صداقت و پاکی مبارک می گردد و دخترش را به ازدواج او در می آورد. خداوند هم فرزندی به آنها عنایت می کند به نام عبدالله که بعدها از زمره عارفان مشهور می گردد. 

 

📘مفاسد مال و لقمه حرام، سید اسماعیل گوهری، ص٣٤، با کمی تصرف

#روزی_حلال

#مراقب_مال_مردم_باشیم👌

 

نظرات  (۱)

خدایا طمع روزی حرام را از ما بگیر و طعم روزی حلال را به ذائقۀ ما بچشان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی