بارقه

روزنه ای به سوی نور

بارقه

روزنه ای به سوی نور

آخرین نظرات
  • ۲۷ فروردين ۰۳، ۱۲:۵۶ - Boshra _p
    عالی

 

در خطبة البیان حضرت علی (ع) در باب علائم، نشانه ها و وقایع قبل و بعد از ظهور نقل شده که؛ حضرت حجت(عج) در کوه صفا با یاران خاص خود یعنی همان ٣١٣ نفر ملاقات می کند و با آنها منشورِ هم پیمانی می بندد که بر اساس این منشور، یاران حضرت موظفند به ٣٠ دستور العمل اخلاقی حضرت پایبند باشند و حضرت حجت(عج) نیز در پایان در مورد ٨ چیز با آنها پیمان می بندد.

مفاد منشور ٣٠ بندی حضرت حجت(عج):

 ١_ هرگز از اطاعت من سرپیچی نکنید و از هیچ یک از اصول توافقات عقب نشینی ننمایید.

٢_ هرگز دست به دزدی نزنید.

٣_ هرگز به زنا آلوده نگردید.

٤_ هرگز فعل حرام انجام ندهید.

٥_ هرگز به فساد و فحشا گرایش نداشته باشید.

٦_ هیچ کس را به ناحق نزنید.

٧_ به زراندوزی و جمع کردن طلا مبادرت نکنید.

٨_ به جمع کردن نقره مشغول نشوید.

٩_ گندم را احتکار نکنید.

١٠_ جو را احتکار نکنید.

١١_ مسجدی را خراب نکنید.

١٢_ هرگز شهادت باطل ندهید.

١٣_ هرگز از مؤمنین بدگویی نکنید.

١٤_ هرگز ربا نخورید.

١٥ در سختی ها بردبار باشید.

١٦_ بر هیچ خداپرستی لعنت نفرستید.

١٧_ هرگز شراب نخورید.

١٨_ هرگز لباسی از تار و پود طلا نپوشید.

١٩_ هرگز پارچه ابریشمی را بر روی خود نیاندازید.

٢٠_ لباسی که از دیباج دوخته شده است، نپوشید.

٢١_ دشمن شکست خورده ی در حال فرار را تعقیب نکنید و نکشید.

٢٢_ خونی را به ناحق نریزید.

٢٣_ در برخورد با مسلمانان از حیله و نیرنگ خودداری کنید.

٢٤_ حتی بر کفار هم تجاوز و ستم نکنید.

٢٥_ با منافقان به تجاوز و ستم برخورد نکنید.

٢٦_ هرگز لباس دوخته شده از ابریشم بر تن نکنید.

٢٧_ در زندگی ساده زیست باشید و خاک، فرش زندگی شما باشد.

٢٨_ از فساد و فحشا همواره بیزاری بجویید.

٢٩_ امر به معروف را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید.

٣٠_ همواره نهی از منکر کنید.

آنگاه حضرت حجت (عج)  می فرماید؛ هر گاه شما نسبت به این٣٠ مورد، با من پیمان بستید، این حق را خواهید داشت که من هم در مورد هشت چیز به شما پیمان بسپارم:

١_ متعهد می شوم شما دوستان خاص من باشید و دیگران را بر شما ترجیح ندهم.

٢_ لباس هایی را که می پوشم، مانند لباس های شما باشد.

٣_ غذا و خوراکم مانند غذای شما باشد.

٤_مرکب سواری من همطراز مرکب شما باشد.

٥_در همه حال و هر زمان با شما باشم.

٦_همواره همراه با شما حرکت کنم.

٧_ در زندگی به مقدار کم راضی باشم.

٨_ زمین پر از ظلم و جور شده را، پر از عدل و داد کنم.

پس همگان خدا را آن گونه که شایسته است، عبادت می کنیم. من به عهدم با شما وفا می کنم و شما هم به عهدتان با من وفادار بمانید.

🔸پایگاه اطلاع رسانی حوزه، به نقل از فرهنگ سخنان امام زمان (عج) ، ص ٨٦، با کمی ویرایش. 

 

پ.ن. فردا عید بیعت ا ست  و هنگامه عمل! 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی